Ikona dostępności

Przedszkole
Publiczne

nr 15

w Rzeszowie

Nauczanie zdalne - grupa 4

Nauczanie zdalne 3.12.2021r.

Grupa IV

1. "Układanki sylabowe" - zabawa twórcza

Proszę przygotować kartoniki z napisanymi sylabami: la, la, ma, ma, ta, ta, da, mo, to, do, ko, me, te.

Kartoniki proszę rozłożyć napisami do dołu. Dziecko losuje dwa kartoniki i próbuje odczytać stworzone z nich wyrazy. Jeśli dziecko wylosuje sylaby, z których nie da się ułożyć wyrazów, losuje jeszcze raz.

2. Słuchanie wiersza Doroty Gellner "Orszak mikołajowy"

Polem srebrzystym, polem zimowym

wędruje orszak mikołajowy.

Najpierw Aniołki idą parami.

Niosą koszyczki.

Z czym? Z prezentami.

Potem Mikołaj poważnie kroczy,

wśród zmarszczek błyszczą

niebieskie oczy.

Mikołaj także ma paczek mnóstwo,

a lód na rzece świeci jak lustro.

Za Mikołajem, w śnieżnej zamieci,

idą choinki.

Dokąd? Do dzieci!

Wędruje orszak

dalej i dalej...

A dzieci w domach

nie śpią dziś wcale!

Pytania do wiersza:

- Kro szedł w orszaku?

- Dokąd szedł orszak?

- Co niosły aniołki i Mikołaj?

3. "Mój prezent dla Mikołaja"? - wykonanie pracy plastycznej. Dziecko wykonuje według własnego pomysłu prezent dla Mikołaja.

4. Śpiew indywidualny - dziecko śpiewa przed rodzicem poznane w tym tygodniu piosenki o mikołaju.

5. Zabawa ruchowa "Co cieszy Mikołaja? - Dziecko zamienia się w Mikołaja i odpakowuje sój prezent. Za pomocą pantomimy pokazuje cechy prezentu (np. Mikołaj chce poczytać książkę, pojeździć na rowerze), a rodzic musi odgadnąć pokazywane ruchy.

Życzymy miłej nauki i zabawy wychowawczynie :)

Nauczanie zdalne 2.12.2021r.

Grupa IV

1. Zabawa słowna "Co dostanę od Mikołaja?"

Dziecko wymienia, co chciałoby dostać od mikołaja, ale nazwy prezentów podają dzieląc je na sylaby i na głoski.

2. "Dzień Wolontariusza" - zapoznanie dzieci z ideą wolontariatu.

Dziecko wyjaśnia jak rozumie słowo wolontariat, wolontariusz. (przykładowa definicja: Wolontariusz to osoba, która pomaga innym, nikt jej za to nie płaci. Wolontariusz pomaga innym, dzieląc się swoją wiedzą oraz wykonując potrzebne prace w swoim wolnym czasie).

Pytania pomocnicze dla dzieci:

- Czy znacie kogoś, kto jest wolontariuszem?

- Ile lat może mieć wolontariusz?

- Jakie prace może wykonywać wolontariusz?

- Dlaczego praca wolontariusza jest ważna?

- Czy dzieci mogą być wolontariuszami?

Rodzic mówi dziecku w jaki sposób mogą pomagać wolontariusze, co robić, i czy praca wolontariusza jest trudna.

3. Ćwiczenia twórcze, kształtowanie adekwatnej oceny własnych umiejętności "Kupon pomocowy"

Zadaniem dziecka jest pomyśleć jakie ma supermoce, które mogą komuś pomóc lub sprawić radość i narysować je na kartkachtworząc formę książeczki.

4. "Mali wolontariusze" - dzieci też mogą być wolontariuszami i przyłączyć się do akcji Dzieci - Dzieciom (szczegóły są na głównej stronie internetowej naszego przedszkola, zbiórka żywności dla rodzin z Ukrainy), po powrocie do przedszkola w miarę indywidualnych możliwości można się przyłączyć do powyższej akcji i w ten sposób pomóc innym.

5. Zabawy matematyczne, zapoznanie dzieci z zapisem cyfrowym liczby 7. (Dzieci piszą na paluszkiem na dywanie, w powietrzu na tacce z wysypaną kaszą cyfrę 7, a później na kartce).

6. Zabawa "Rosnące wieże" - szeregowanie i przeliczanie. dziecko buduje wieże od najniższej do najwyższej. Rodzic pyta czym te wieże sie różnią od siebie, z ilu klocków skłąda się wieża 1 od lewej, jakiego koloru jest np wieża nr 6, która wieża ma 7 klocków, itp. Dziecko przelicza klocki w każdej wieży i na małej karteczce pisze odpowiednią liczbę klocków .

7. Zabawa ruchowa "Zabawki"

Dziecko w rytm muzyki biega po pokoju na ciszę w muzyce zamienia się w zabawkę wymienioną przez rodzica np. samochód, miś, robot, lalka, samolot, pajacyki i naśladują daną zabawkę.

Nauczanie zdalne 1.12.2021r.

Grupa IV

1. Zapoznanie dzieci z tradycjami mikołajkowymi na świecie. W poniższym linku znajdziecie Państwo ciekawostki związane z tym zagadnieniem

https://www.kogis.pl/artykul/swiety-mikolaj-tradycje-z-roznych-stron-swiata/

2. Zabawy muzyczno - ruchowe przy znanych dzieciom piosenek o Świętym Mikołaju.

Dzieci podczas tańca na sygnał ustalony z Rodzicem biegają na palcach, maszerują, podskakują, obracają się wokół własnej osi.

3. Mikołaj idzie z wizytą do górników: zapoznanie dzieci z zawodem górnika oraz elementami jego stoju (strój górnika ma kolor czarny, czapka górnika to czako i ozdabiają ją pióra kogucie).Chętne dzieci mogą narysować górnika.

4. Zabawa rozwijająca analizę słuchową "Echo"

Rodziców mówi dziecku co oznacza słowo echo. Dziecko będzie powtarzać za Rodzicem wyraz, który zostanie wypowiedziany, na początku normalnie, a później coraz ciszej i ciszej jak echo. Wyrazy powiiny zawierać słowa z głoską e, a, po ich powtórzeniu dziecko dokonuje analizy słuchowej - przelicza sylaby oraz głoski.

5. "Skarpeta świąteczna" - praca plastyczna, narysowanie skarpety i według wąłsnego pomysłu ozdobienie jej (kolorowy papier, bibuła, farby, kredki, plastelina, co jest dostępne w domu)

Życzymy miłej zabawy i nauki wychowawczynie :)

Nauczanie zdalne 30.11.2021r.

Grupa IV

1. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku "Tajemnicze zabawki"

Do zabawy potrzebny jest worek lub pudełko. Rodzic zaczyna zabawę słowami: Wyobraźcie sobie, że to worek (pudełko) mikołaja. Czy potraficie powiedzieć, co jest w środku, ale bez zaglądania? Spróbujcie poprzez dotyk rozpoznać co mikołaj włozył do środka. Rodzic do środka może włozyć jakąś zabawkę, książkę, przybory szkolne. Dziecko dotykając dana rzecz opisują ją.

2. Przypomnienie sobie piosenki pt. "Pomocnik mikołaja"

1. Gdy mikołaj jedzie z prezentami do nas tu,

chcę do jego sanek wskoczyć i pomagać mu!

Chmury rozganiać pod jego saniami,

nosić te cięzkie worki z prezentami,

karmić renifery i wśród śnieżnej zamieci

szukać dróg do wszystkich w świecie dzieci.

Bo tak bardzo...

Ref.: Chcę, by zabrał mnie mikołaj do pomocy.

Chce z nim jeździć saneczkami w dzień i w nocy.

Mamo, tato pozwólcie mi na tę wycieczkę,

aby można pomóc mu troszeczkę,

choć troszeczkę.(x2)

2. Może by samemu mikołajem kiedyś być?

I pomagać innym, by szczęśliwie można żyć.

Farby pożyczać i kredki, gdy trzeba,

iść po zakupy, choć snieg sypie z nieba.

Z pieskiem wyjść na spacer, babci pomóc gotować,

mikołajem byc - trzeba spróbować.

Bo tak bardzo....

Ref.: Chcę, by zabrał mnie mikołaj do pomocy.

Chce z nim jeździć saneczkami w dzień i w nocy.

Mamo, tato pozwólcie mi na tę wycieczkę,

aby można pomóc mu troszeczkę,

choć troszeczkę.(x2)

Pytania do piosenki:

- O czym jest ta piosenka?

- O jakich obowiązkac jest mowa w piosence?

- Ile zwrotek ma piosenka?

- Ile razy jest śpiewany refren?

3. Zagadki zimowe:

Wędruje tędy i owędy, roznosi życzenia, kolędy. o choinkach dla dzieci pamięta, o prezentach, o głodnych zwierzętach. (grudzień)

O tym drzewku wiele mówić wam nie będę. Pod jego gałązkami zaśpiewacie kolędę. (choinka)

Co to za kochany święty, co przynosi nam prezenty. Kiedy gwiazdka już zaświeci, on obdarza wszystkie dzieci. (mikołaj)

Ze śniegu zrobiony, kapelusz na głowie. Zgadnij, kto to taki. Ja wiem, lecz nie powiem! (bałwan)

Jakie to są płatki: nie gubią ich kwiatki, nie owsiane, nie mydlane, dla nart dobre i dla sanek. (śnieżynki)

Co to za gwiazdeczki odpowiedzcie śmiało, które stroją ziemię w sukieneczkę białą? (śnieg)

Kapie z dachu woda, lecą zimne krople, ale gdy mróz chwyci, zamieni je w… (sople)

Powieś jej na sznurku kawałek słoniny, a będzie ją dziobać w czasie śnieżnej zimy. (sikorka)

4. Zabawa ruchowa - naśladowcza "Cień mikołaja"

Ta zabawa jest przeznaczona dla dziecka i rodzica. Rodzic jest mikołajem i wykonuje ruchy, a dziecko jest cieniem mikołaja i stara się powtórzyć ruchy rodzica - mikołaja.

5. Wysyłam kilka piosenek o mikołaju i zachęcam do wysłuchania tych utworów. Chętne dzieci moga nauczyć się wybranej piosenki o mikołaju, ale także tańczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=AmBcYFEs1N4

https://www.youtube.com/watch?v=F999nIJGlvU

Życzymi miłej nauki i zabawy wychowawczynie :)

Nauczanie zdalne 29.11.2021r.

Grupa IV

1. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej "Przygoda mikołaja"

Noc była wyjątkowo mroźna.W pokoju stał mały chłopiec, któremu śniło się, że w domu grasują myszy i zjadają pierniczki upieczone przez mamę na święta.

- A sio, gryzonie! - zawował przez sen i się przebudził. Przez chwilę leżał cichutko, nasłuchując. Z salonu dobiegły go tajemnicze dźwięki kroków, skrzypienie podłogi, a na końcu głośne"bęc!". To już nie był sen, to dział się naprawdę. Zaciekawiony chłopiec wstał i na paluszkach przebiegł przez korytarz prosto pod drzwi salonu.

"Uch! Do stu reniferów!" - usłyszał czyjś szept. Delikatnie otworzył drzwi i stanął zdumiony. Pod choinką leżał mikołaj, zaplątany w długi kabel od światełek. Chłopiec od razu rozpoznał go po czerwonym stroju. Na jednym uchu dyndała mu śmiesznie kolorowa bombka, a do mikołajowej brody przyczepiła się srebrna gwiazdka. Obok leżał wielki worek wypełniony prezentami.

- Ech... - westchnął mikołaj i spróbował wstać. - Ojojoj! Bolo! - powiedział i zaczął rozmasowywać obolałe kolano.

- Pomogę ci mikołaju - zaoferował się chłopiec. - A może chciałbyś napić się wody albo soku?

- Później, skarbeńku. Najpierw muszę stanąć na nogi - odparł mikołaj.

Chłopiec był bardzo sprytny i szybko udało mu się rozplątać kabel ze światełkami. Zdjął z ucha mikołaja bombkę i zawiesił ją z powrotem na choince, a potem pomógł mu wstać.

- Dziękuje ci, złotko. Uch, ależ się poobijałem. Tak bardzo bolą mnie plecy, że nie wiem czy wsiądę do sań. Kto teraz porozwozi prezenty? - westchnął.

- Mogę obudzić tatę - zaproponował chłopiec.

- Nie, dorośli nie mogą mnie tutaj zobaczyć . Przynieś mi proszę, coś do picia i zmykaj do łóżka, bo dzieci potrzebują dużo snu. Ja sobie poradzę, w końcu jestem mikołajem.

Chłopiec spełnił życzenie gościa, przyniósł mu szklankę soku jabłkowego, a potem wrócił do swojego pokoju i od razu zasnął. Tym razem nie śniły mu się myszy, tylko renifery skaczące przez obłoki.

Tymczasem mikołja próbował zarzucić sobie na plecy worek z prezentami, ale był tak obolały, że tylko stękał i sapał z bólu.

- Aż mam gwiazdki przed oczami - mruczał sam do siebie.

Nagle w rogu pokoju pojawiła się tajemnicza postać.

- Kiedy szukasz pomocnika, wzywaj szybko Supersmyka! - zaśpiewała i podeszła bliżej. Światło księzyca oświetlało jej uśmiechnietą buzię.

- Jestem Pola. Zna mnie każdy przedszkolak! Pomogę ci dostarczyc prezenty gdziekolwiek zechcesz. I zrobię to szast-prast!

- Spadłaś mi z niieba, Polu. Sam nie dałbym rady. Czy chcesz pożyczyć moje sanie?

- Dziękuję. Ty i Twój renifer potrzebujecie odpoczynku.

- Przecież nie udźwigniesz tak ciężkiego worka - zaniepokoił się mikołaj. - On waży tyle co traktor.

- Każdy prezent dostarczę osobno, nie martw się - powiedziała Pola, chwyciła pierwszy z pakunków i w podskokach wybiegła z salonu.

Mikołaj ułożył się wygodnie w saniach, nakrył się wełnianym kocem i zasnął. Po cwili nie było wiadomo, kto głosniej chrapie: renifer czy jego pan.

Nim wzeszło słońce, Pola dostarczyła prezenty wszystkim dzieciom w okolicy. Zmęczona i pełna wrażeń zasnęła w bazie Supersmyków, w swoim bezpiecznym domku na drzewie. Obudziął się w samo południe i od razu zobaczyła przy łóżku różowy pakunek. "Czy to jest prezent dla mnie?" - pomyślała i odwiązała ozdobną wstażkę. Tak! Dostała to, o czym zawsze marzyła. Mikołaj ukradkiem obserwował tę scenę i był bardzo szczęśliwy, że mógł się odwdzięczyć za okazaną pomoc i wręczyć Poli niespodziankę. Uśmiechał się od ucha do ucha, podobnie jak chłopiec, który znalazł pod choinką wymarzone przybory do malowania.

Pytania do opowiadania:

- Co się wydarzyło w opowiadaniu?

- Co może być prezentem?

- Czy prezent zawsze jest przedmiotem?

- Jak myślicie, czy każdy z nas może być pomocnikiem mikołaja?

2. Zabawa ruchowa "W magazynie mikołaja"

Rodzic zaczyna zabawę słowami: Zbliża się 6 grudnia i magazyn mikołaja jest pełen zabawek. Zabawki, zanim trafią do dzieci, biegają po magazynie. Uwaga! Zabawki nie chcą, by ktoś się dowiedział o ich harchach. Dlatego, gdy usłyszą jakiś dźwięk, stają nieruchomo. Kiedy się upewnią, że są same, bawią się w najlepsze. Dziecko jest zabawką, a na uslalony przez rodzica dźwięk staje nieruchomo.

3. Zabawa językowa - dokończ zdanie

"Jak wyglada mikołaj....?"

"Co robi mikołaj...?" , dzieci kończą według własnego pomysłu zdania.

4. Literka e, E - przypomnienie sobie wyglądu poznanej literki, pisanie na dywanie palcem literki. Wymyślanie wyrazów zaczynających się na literę e, dzieci moga także narysować te wyrazy. Pisanie literki na kartce.

5. "Prezenty od mikołaja"- praca plastyczna, rozwijanie sprawności manualnych poprzez wykonanie rysunku dowolną techniką. Narysowanie prezentu, prezentów jakie dzieci chcą dostać od mikołaja.

Miłej nauki i zabawy życzą wychowawczynie :)

Nauczanie zdalne 26.11.2021r.

Grupa IV

1. Gwiazdozbiory – poznawanie wybranych ciał niebieskich.

Pokazanie dzieciom zdjęć gwiazdozbiorów, np. Mały Wóz, Wielki Wóz, oraz proszę obejrzeć krótki filmik dotyczący także gwiazdozbiorów.

https://www.youtube.com/watch?v=EY3ZZh-OWAIGwiazdozbiory dla dzieci, zwierzęta.

2. „Odkrywcy gwiazdozbiorów” – zabawa twórcza

Dzieci będą potrzebować wacików kosmetycznych, waty lub kawałków kartki białej oraz zapałek, patyczków.

Dzieci układają gwiazdozbiory według własnego pomysłu oraz nadają im nazwy. Kulkiz waty, waciki to gwiazdy, a zapałki to umowne linie na niebie, które je łączą.

3. „Gwiazdki” – ćwiczenia oddechowe.

Dzieci wycinają gwiazdkę z kolorowego papieru. Wyciętą gwiazdkę kładą na stoliku, biurku i bez użycia rąk, starają się przesunąć gwiazdki na środek stolika. Nabierają powietrze nosem i powoli wypuszczają ustami, przesuwając gwiazdkę wydmuchiwanym powietrzem.

4. Obejrzenie filmiku edukacyjnego o ciałach niebieskich

https://www.youtube.com/watch?v=1Uz9NqDV5ZM Male ciała niebieskie

Pytania do filmiku:

- Jak wygląda kometa?

- Jak wyglądają asteroidy?

- Jakie ciała niebieskie są wymienione w piosence?

- Czy ciała niebieskie są widoczne z Ziemi?

5. Zabawa ruchowa „Słońce parzy”

Rodzic rzuca piłką do dziecka i mówi nazwę planety. Gdy rzuci piłkę i wypowie nazwę Słońce – dziecko nie może złapać piłki, bo Słońce parzy. Jednak jeśli dziecko na nazwę Słońce złapie piłkę to wykonuje zadanie wymyślone przez rodzica (np. podskoki, przysiady, skoki na jednej nodze itp.).

6. Praca plastyczna – wykonanie dowolną techniką (kredki, farby, pastele, plastelina) wybranej planety.

Miłej nauki i zabawy życzą wychowawczynie :)

Strona korzysta z cookie / ciastek w celu realizacji usług i zgodnie z dokumentem Polityka prywatności.

Zamknij