Ikona dostępności

Przedszkole
Publiczne

nr 15

w Rzeszowie

Nauczanie zdalne - grupa 2

Nauczanie zdalne 3.12.2021r.

Grupa II

List od świętego Mikołaja.

Kochane dzieci!

Już wyruszyłem do Was z dalekiej Laponii. Ale muszę się zatrzymać, by nakarmić renifery. Poza tym, moje sanie wymagają drobnego remontu, czekajcie na mnie cierpliwie. Zjawię się wkrótce. Tymczasem wykonajcie wszystkie zadania, jakie dla Was przygotowałem. Gdy je zrobicie, zaproście mnie do siebie wierszykiem. Wtedy przybędę – bawcie się dobrze!

Wiersz dla dzieci:
„Święty Mikołaju, na Ciebie czekamy, przez okna zmarznięte ciągle wyglądamy
Mikołaju, Mikołaju, przybądź z dalekiego kraju,
grzeczne dzieci Cię witają, a niegrzeczne przepraszają
przyjdź do nas w gościnę, szczerze zapraszamy,
wierszyki powiemy, piosenki zaśpiewamy.”

Poszukiwanie odpowiedzi na pytania od św. Mikołaja:
1. Gdzie Mikołaj kładzie swoje prezenty?
2. Czym przyjeżdża do nas Mikołaj?
3. W czym przynosi dzieciom prezenty?
4. Jakie zwierzęta ciągną pojazd św. Mikołaja?
5. Skąd św. Mikołaj wie, jakie dzieciom przynieść prezenty?

Zabawa ruchowa „Zaprzęg reniferów”
Dzieci i rodzice dobierają się w pary, rodzic to renifer, a dziecko to sanie. W rytm dowolnej muzyki można pobawić się w parach.

Ponowne zaproszenie Mikołaja wierszem:
Mikołaju, Mikołaju, pięknie Ciebie zapraszamy,
przybądź do przedszkola, zabawimy się wesoło.

Wspólny śpiew piosenki dla Mikołaja – „Jestem sobie przedszkolaczek” lub inne znane dzieciom. Ćwiczymy poznane piosenki przed spotkaniem z Mikołajem

Zabawa naśladowcza przy dowolnej muzyce
Tańczymy wesoło jak radosny Mikołaj,
Tańczymy jak Mikołaj, który niesie ciężki worek,
Tańczymy jak Mikołaj, który robi wielkie kroki,
Tańczymy trzymając się za kolana,

Worek św. Mikołaja – zabawa dydaktyczna
Proszę włożyć różne zabawki do worka, reklamówki. Rozpoznawanie zabawek po dotyku, nazywanie ich, próby opisywania kształtu itp.

Utrwalenie piosenki poznanej w przedszkolu:
Siwą brodę oraz wąsy ma i czerwony długi płaszcz,
czy już wiecie kto to może być, czy już mogę spytać Was?
To Mikołaj, Mikołaj, siwą brodę ma,
To Mikołaj Mikołaj, prezenty nam da.
A na plecach coś ciężkiego ma, chyba dźwiga jakiś skarb
czy już wiecie co to może być, czy już mogę spytać Was?
To prezenty, prezenty tam Mikołaj ma
to prezenty, prezenty wszystkim dzieciom da!

Dzieci wykonują rysunek prezentu, jaki chcieliby otrzymać od Mikołaja, można również narysować wesołego Mikołaja, na którego tak czekamy i który w poniedziałek nas odwiedzi.

Zachęcam do wykonania dowolnej ozdoby choinkowej z papieru, tekturki lub dowolnego materiału.
Ozdobę powiesimy na przedszkolnej choince w sali.

Nauczanie zdalne 2.12.2021r.

Grupa II

1. Słuchanie wiersza Beaty Gawrońskiej pt. „Spacer dinków”.

Jeden zielony dinek smacznie liście jadł,
Przyszedł żółty dinek i były dinki... (dwa).
Dwa dinki do lasu wielkiego raźnym krokiem szły,
spotkały dinka czerwonego i były dinki... ( trzy).
Trzy dinki usłyszały ciche szmery
z krzaków wyszedł biały dinek i były już dinki... (cztery).
Cztery wesołe dinki grać w berka miały chęć,
zawołały dinka w plamki i było ich razem... (pięć).
Pięć dinków na polanie wołało głośno: Cześć!!!
Gdy przyszedł jeszcze jeden, to było wszystkich... (sześć).

2. Ćwiczenia słuchowe „Jaki to dinozaur?”
Rodzic wypowiada sylabami lub głoskami nazwę dinozaura (np. abelizaur, brachiozaur, tyranozaur, diplodok, celofyz) – zadaniem dzieci jest odgadnąć jaki to dinozaur

3. Układanie z patyczków szkieletu dinozaura
Patyczki lub wykałaczki, plastelina, kartonik dla każdego dziecka
Dzieci wyklejają kartoniki warstwą plasteliny i układają z patyczków szkielety dinozaurów

4.Układanie szlaczka z jaj
Wycięte z papieru jajka w trzech wielkościach: duże, większe, największe
Dzieci kontynuują rozpoczęty przez rodzica szlaczek na dywanie według rytmu: jajo duże, jajo większe, jajo największe (3 sekwencje). Następnie dzieci układają szlaczek z jaj (rytm) według własnego pomysłu

5. Rysowanie na tackach z mąką lub kaszą manną
Dzieci:
-rysują na tackach różne wzory graficzne: linie proste, spiralne, rysują kształt jaja dinozaura

6. Zabawa z piłką – Gadająca piłka
Dzieci odbijają piłkę od ziemi. Przy każdym odbiciu piłki naśladują przy tym inny śmieszny dźwięk odbijania, np. bęc, pam, pac, bum, plum, tup, hop

Utrwalają wiersz poznany dzień wcześniej:
Dino dino dinozaury,
wielkie gady, że aż strach.
Lecz ich nie ma, bo wymarły,
kości – to jedyny ślad.

Piosenka dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=vFFTp-lOMG4
Dzieci słuchają piosenki, przy użyciu łyżki próbują wystukać jej rytm.

Nauczanie zdalne 01.12.2021r.

Grupa II

1. Zabawa W jakim nastroju jest dinozaur? – ćwiczenie komunikacji pozawerbalnej, rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych . Rodzic prezentuje uśmiech, dziecko określa nastrój dinozaura. Następnie rodzic, a potem dziecko prezentują zdziwienie, smutek, zamyślenie, oblizywanie się po zjedzeniu smacznego posiłku .

2.Kreślenie w powietrzu za rodzicem różnych kształtów przy użyciu obu rąk równocześnie.

Np. rysowanie torów kolejowych, ślimaków, dwóch okienek, dwóch kół itp. –ćwiczenia integrujące obie półkule mózgowe.

3. Swobodne improwizacje taneczne do wybranej piosenki – rozwijanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej.

https://www.youtube.com/watch?v=3CDgJ_i8GI8- Rafał Brzozowski – Ribidibi

https://www.youtube.com/watch?v=NmPSMjyymTM - Śpiewające Brzdące - Dino

i zabawa w chowanego - Piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=wfJJtouF8_M - Śpiewające Brzdące - Dziwne pytania o dinozaury - Piosenki dla dzieci

4. Lepienie figurek dinozaurów z plasteliny.

Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

Dziecko idzie za rodzicem i powtarzają rymowankę:

Dino, dino, dinozaury,

wielkie gady, że aż strach.

Lecz ich nie ma, bo wymarły,

kości – to jedyny ślad.

Oglądanie obrazków różnych dinozaurów, zwracanie uwagi na ich budowę (zamieszczanych w ciągu tygodnia lub w książkach na dostępnych stronach internetowych ).

Ile nóg mają dinozaury?

Czy mają ręce?

Gdzie mają ogon?

Dla chętnych dzieci do wyboru:

1)Piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=vFFTp-lOMG4 - Dinozaury Z Juraparku - Dinozaury są wśród nas

2) bajka o dinozaurach

https://bajki-zasypianki.pl/bajki-o-dinozaurach - Franek na konkursie ryków

Nauka wiersza
Dino, Dino, dinozaury – że aż strach.

Lecz ich nie ma, bo wymarły,

kości – to jedyny ślad.

Nauczanie zdalne 29.11.2021r.

Grupa II

1. Posłuchajcie wiersza "O smokach, które żyły naprawdę".

Kiedyś w świecie żyły smoki i to nie bajka wierzcie mi.

A każdy z nich miał pysk szeroki i zebów sto błyszczało w nim.

Mieszkały w lasach i jaskiniach, albo latały nad chmurami.

Inne w mórz kryły się głębinach, a nazwano je dinozaurami.

Spytacie - A gdzie poznikały? Czemu tu żaden nie przyleci?

A dinozaury się schowały, żeby nie bały się ich dzieci.

2. Rozmowa na temat dinozaurów

- Co to jest dinozaur?

- kiedy żyły dinozaury?

- Co jadły?

- Jak wyglądały dinozaury?

Dinozaur - dosłownie znaczy straszny jaszczur. Dinozaury były gadami lądowymi. Niektóre poruszały się na dwóch łapach inne na czterech. Niektóre były ogromne, inne maleńkie. Dzieliły się na roślinożerne i mięsożerne.

Oto niekóre gatunki dinozaurów:

Tyranozaur - największy mięsożerca, poruszał się na dwóc nogac, miał wielkie, ostre zęby.

Stegozaurus - gad o małej głowie, na grzbiecie miał płyty, na ogonie cztery kolce.

Diplodokus - to potwór osiągający trzy i pół metra wysokości.

Triceratops - na głowie miałtrzy rogi, jeden na czubku nosa, a dwa nad oczodołami.

3. Ćwiczenia logopedyczne - zabawy z lusterkiem

- liczenie zebów dinozaura - dzieci dotykają czubkiem jezyka każdego zęba osobno.

- wąchanie paprotki - nabierają powietrze nosem, wypuszczają ustami, nasladują wąchanie poprotki.

- rozmowy dinozaurów - dzieci wymawiają za rodzicem samogłoski a, o, e, i. u, y, głośno, cicho, szybko, wolno, wydłużając je.

- pokarm dinozaurów - nasladują żucie pokarmu przez poruszanie żuchwą.

- picie wody z jeziora - unoszą czubek jezyka od dolnej wargi w stronę nosa.

4. Śmieszne zdania:

Duże dinozaury dużo drzemią.

Darek dotyka dinozaura.

Triceratops tarmosi tyranozaura.

Dzieci z pomocą rodziców próbują układać podobne zdania.

5. Spacer dinozaurów. Zabawy ruchowo - naśladowcze przy muzyce. Dinozaury mogą głośno tupać, ryczeć, szeroko otwierać paszcze.

6. Jurajski las - słuchacie dźwięków z lasu, które znajdziecie Państwo w podanym linku https://www.youtube.com/watch?v=MX-DvqFjVDE

7. Nauka prostej rymowanki:

Wujek Franek, ciotka Laura zobaczyli dinozaura. Jak podnieśli krzyk to dinozaur znikł.

Nauczanie zdalne 26.11.2021r.

Grupa II

Zagadkowy dzień:

1. Rozwiąż zagadki:

Przed deszczem cię ochroni, jego rączkę trzymam w dłoni. (parasol)

Małe krople lecą z nieba wziąć parasol dzisiaj trzeba (deszcz).

Po deszczu są małe oraz duże, każdy wie, że to ... (kałuże).

Błyskawice, grzmoty i wichura jest, pewnie każdy zgadnie, że nadeszła .. (burza)

W dzień na niebie świeci i ogrzewa dzieci (słońce).

Wszyscy mamy dziarskie miny bo zjadamy.. (witaminy).

2. Osłuchanie się z wierszem B. Szelągowskiej "Dbamy o zdrowie".

Mama, tata, babcia, wujek

każdy ci to zgodnie powie, czy to zima czy też lato zawsze

trzeba dbać o zdrowie.

Jeść warzywa i owoce, o higienę także dbać!

Często się gimnastykować bo niezdrowo w miejscu stać.

I ubrania też są ważne, źle się przegrzać, zmarznąć źle.

Zimą nośmy rękawiczki, ale latem to już nie.

Nikt z nas nie lubi chorować, wię nie dajmy się chorobie.

Ruch, higiena, sen potrzebny i to właśnie da nam zdrowie.

Pytania do wiersza:

1. W jaki sposób należy dbać o zdrowie?

2. Kiedy należy nosić rękawiczki?

3. Dlaczego jest ważne, abyśmy się dużo ruszali?

4. Co powinniśmy jeść, aby być zdrowym?

5. W jaki sposób powinniśmy dbać o nasze zęby?

6. W jaki sposób dbać o higienę ciała?

3. Segregowanie przedmiotów służących do mycia:

szczoteczka do zębów, kubek, pasta, mydło, gąbka do ciała, szampon, żel pod prysznic, szczotka, ręcznik, rękawiczka do kapieli. Proszę posegregować przedmioty do mycia zębów, osobno do mycia ciała i osobno do pielęgnacji włosów. dzieci szacują, których przedmiotów jest więcej, określają po co ich używamy.

4. Gimnastyka z misiem.

Dzieci wykonują ze swoimi misiami nastepujące ćwiczenia:

- przytulają misia,

- leżą na plecach, kładą misia na brzuchu i głęboko oddychają,

- lekko podrzucają misie i je łapią,

- czworakuja z misiem na plecach,

- kołyszą misia w prawo i lewo

5. Lubisz rysować? Narysuj dowolny obrazek i pochwal się nim przed Rodzicem.

Udanej zabawy, życzą wychowawczynie :)

Nauczanie zdalne 25.11.2021r.

Grupa II

Temat dnia : Dzień Pluszowego Misia

1. Wytłumaczenie jaki dzień obchodzimy „Dzień Pluszowego Misia” .

Rodzic pyta dziecko : Czy wie jaki dziś dzień? Kto ma swoje święto ? Dziś obchodzimy Dzień Pluszowego Misia. Tak jak dzieci mają swoje święto 1 czerwca „Dzień Dziecka” to 25 listopada swoje święto mają wszystkie misie.

Każde dziecko wybiera sobie swojego ulubionego Pluszowego Misia.

Zadajemy dziecku pytanie : jak wygląda miś? Dziecko wskazuje części ciała : oczy, nos, uszy, brzuch, łapki.

2. Zabawa ruchowa do rymowanki jestem mały misio. Rodzic mówi rymowankę wraz z pokazywaniem, a dziecko naśladuje rodzica, próbuje mówić razem z nim.

Jedna łapka, (dzieci pokazują jedną rękę)

Druga łapka ( pokazują drugą rękę)

Jestem mały misio. ( wskazują ręką na siebie)

Trzecia łapka ( wystawiają jedną nogę)

Czwarta łapka ( wystawiają drugą nogę)

A to moje pysio ( wskazują ręką na swoją uśmiechniętą buzię)

Zjadam miodek ( gest wkładania jedzenia do buzi)

Lubię miodek, mam już pełny brzuszek ( wykonują okrężne ruchy ręką na brzuchu)

Teraz sobie smacznie zasnę ( układają głowę na rękach i robią przysiad) bo odpocząć muszę.

3. Gimnastyka z misiem.

Rodzic wraz z dzieckiem wykonuje następujące ćwiczenia :

- marsz na palcach z misiem uniesionym nad głową

- bieg wokół misia z wysokim unoszeniem kolan

- siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach

- ćwiczenia równowagi – w pozycji stojącej przekładanie misia pod uniesionym kolanem

- „miś na koniku” – czworakowanie z misiem na plecach w różnych kierunkach

- ćwiczenie oddechowe – pompujemy baloniki dla misia.

4. Wysłuchanie wiersza „Miś”

Rodzic czyta dziecku wiersz o misiu.

Miś ma w oczach szklane kulki

po to misiem jest

żeby było kogo tulić,

kiedy pada deszcz.

Miś ma uszy do targania,

po to misiem jest,

żeby mieć coś do kochania

i wytarcia łez.

Miś ma wszystko czego trzeba

żeby misiem być,

by do łóżka go zabierać

żeby o nim śnić.

Miś ma łapy bardzo miękkie

po to misiem jest,

żeby trzymać go za ręce

kiedy tylko chcesz.

Rodzic zadaje dziecku pytania : Po co potrzebny jest miś?, Czy znasz jakieś misie bajkowe, bajki o misiach ? (dzieci odpowiadają).

5. Praca plastyczna „Mój miś”

Wykonanie portretu swojego misia dowolną techniką (farbami, kredkami, wycinanka, itp.)

6.Życzmy miłej zabawy,zachęcamy rodziców do przeczytania dziecku książeczki o misiu lub ciekawostek na temat życia niedźwiedzi.

Strona korzysta z cookie / ciastek w celu realizacji usług i zgodnie z dokumentem Polityka prywatności.

Zamknij